Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرسخت افزار
موضوعات داغ

راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی (آذر 99)

PC بودجه‌ای، در بهترین حالت خود!

زمان مطالعه: 13 دقیقه

آیا با مشاهدۀ ویدیو و تصاویر سیستم‌های بالا رده و گران قیمت، برای جمع کردن یک سیستم و PC گیمینگ بی قراری می‌کنید؟ آیا پول کافی برای ساختن یک PC چند ده میلیون تومانی ندارید؟ نگران نباشید؛ امروز در لیون تک قصد داریم با یک راهنمایی جامع، شما را به یک سیستم گیمینگ اقتصادی و بودجه‌ای برسانیم. با ما همراه باشید.

همۀ ما می‌دانیم که تجربه بازی‌های ویدیویی روز با سخت افزار و قطعات پیشرفته و قدرتمند، بسیار لذت بخش است و بدون محدودیت‌های تقاضا، می‌توان هر عنوانی را به راحتی اجرا کرد. با این حال، بدون شک هر کسی نمی‌تواند از پس هزینه‌های نجومی خرید و ساختن یک سیستم بالا رده و پرقدرت، بربیاید و مجبور است با توجه به بودجه و هزینۀ مدنظر خود، نسبت به ساخت یک رایانه شخصی اقدام نماید. در این بخش است که بحث راهنمایی درست و صحیح در زمینۀ خرید یک سیستم بودجه‌ای و اقتصادی، اهمیت شگفت انگیزی پیدا می‌کند!

با این که ساخت یک سیستم بودجه‌ای می‌تواند در مواقعی بسیار چالش برانگیز و گیج کننده باشد، اما نگران نباشید؛ ما هوای شما را داریم. توجه داشته باشید که ساختن یک PC بالا رده و گران قیمت، واقعاً کار راحتی است و می‌توان با خرج پول، بهترین قطعه را در هر بخش خریداری و استفاده کرد. با این حال، خرید و جمع کردن یک رایانه شخصی که بتواند بازی‌های روز را با کیفیت و عملکرد خوب و مطلوبی اجرا نماید و در آن طرف، هزینه‌ها را تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهد، چالش واقعی کار PC Building یا جمع کردن سیستم محسوب می‌شود و مهارت و دانش فنی یک شخص را می‌طلبد.

البته در نظر داشته باشید که برای ما گیمرها و PCبازانی که در ایران زندگی می‌کنیم، عملاً چیزی به نام «سیستم بودجه‌ای» و اقتصادی وجود ندارد و هر بیلد و رایانه‌ای تقریبا برای ما گران قیمت تلقی می‌شود. با این حال، هوشمندانه خرج کردن و انتخاب قطعه‌های مناسب، همچنان می‌تواند هزینه‌های ما را به شکل قابل توجهی کاهش داده و به ما اجازه تجربه بازی‌های روز را با کمترین خرج ممکن بدهد.

تحقیق و بررسی درباره قطعات گوناگون از شرکت‌های مختلف، مشاهده عملکرد آن‌ها در بیلد‌های موجود در اینترنت و داشتن دانش کافی در زمینه سخت افزار رایانه‌های شخصی، از مهمترین مواردی است که باید پیش از ساختن یک سیستم گیمینگ، در نظر داشته باشید. با این حال، ما در هر بخش با پیشنهاد کردن تنها یک یا دو قطعه در این مطلب، کار شما را برای ساختن یک PC گیمینگ اقتصادی، راحت‌تر می‌سازیم.

توجه داشته باشید که تمام قطعات پیشنهاد و معرفی شده، در فروشگاه لیون کامپیوتر موجود است. با این حال، ممکن است در مواقعی یک کالای خاص، با اتمام موجودی مواجه شود.

بیش از این معطل نمی‌کنیم و به سراغ راهنمای خرید سیستم گیمینگ اقتصادی می‌رویم. با استفاده از این سیستم، تقریباً می‌توان تمام بازی‌های روز را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 بر ثانیه تجربه کرد.

پردازندۀ مرکزی (CPU)

قطعۀ پیشنهادی: AMD Ryzen 3 3100
پردازنده AMD Ryzen 3 3100
پردازنده AMD Ryzen 3 3100

تعداد هسته: 4 | تعداد رشته: 8 | فرکانس پایه: 3.6 گیگاهرتز | فرکانس افزایشی: 3.9 مگاهرتز | کش ال3: 6 مگابایت | TDP (توان طراحی گرمایی): 65 وات | خطوط PCIe 4.0: شانزده

اگر به شکل نزدیک بازار سخت افزار را دنبال می‌کنید،‌ حتما می‌دانید که هم‌اکنون تعیین پردازنده‌های بودجه‌ای و جدا کردن آن‌ها از دسته‌های دیگر، کمی سخت است؛ مخصوصا زمانی که پردازندۀ Intel Core i5 10400F وارد بازار شد. با این که در ابتدای کار قصد داشتیم پردازندۀ مرکزی Ryzen 3 3300X را به شما معرفی کنیم و از آن‌ به عنوان بهترین قطعۀ پیشنهادی برای سیستم بودجه‌ای و اقتصادی نام ببریم، اما با در نظر گرفتن کمبود موجودی شدید این CPU در بازار ایران و همچنین در بازارهای جهانی، از تصمیم خود منصرف شده و به سراغ پردازندۀ AMD Ryzen 3 3100 رفتیم.

با این حال، فکر نکنید که این پردازنده‌ها، نیازهای شما را برای یک سیستم اقتصادی، نادیده می‌گیرند. در واقع AMD Ryzen 3 3100 یا برادر بزرگتر آن، بهترین پردازنده‌ای است که می‌توان در دوره کنونی برای یک سیستم اقتصادی خریداری کرد. تعداد هسته و رشته کافی، فرکانس مناسب (با وجود فناوری توربو بوست AMD) و پشتیبانی از PCIe 4.0، این پردازنده‌ را به یک قطعۀ مدرن و کارآمد تبدیل می‌کند. اگر از درایوهای اس اس دی (SSD) نسل جدید استفاده می‌کنید، قطعاً پشتیبانی از PCIe 4.0 اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند؛ مخصوصاً برای کسانی که حوصله‌ تماشای صفحات بارگذاری بازی‌های پرتقاضای روز را ندارند و می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن به سراغ گیم‌پلی بروند.

فرکانس‌های بالا و مناسب پردازنده AMD Ryzen 3 3100 یا Ryzen 3 3300X نیز سبب می‌شود تا کارت گرافیک شما در هنگام تجربه بازی‌ها، عقب ننشیند و تقریباً با نهایت پتانسیل خود کار کند. علاوه بر این، وجود 4 هسته و 8 رشته، اعداد منطقی و خوبی را برای انجام عملیات مختلف به صورت همزمان، ارائه می‌دهد.

با این که با عرضۀ پردازنده‌های سری Ryzen 5000، معماری Zen 3 به یک استاندارد نوین تبدیل شده، اما فراموش نکنید که معماری Zen 2 همچنان بسیار قابل و کارآمد است و خبر خوب این که مادربردهای B550 نیز به راحتی از این پردازنده‌های معرفی شده، و همچنین پردازنده‌های نسل جدید AMD پشتیبانی می‌کند. بنابراین، نیازی نیست برای بحث پشتیبانی از نسل‌های قبل یا بعد، نگران باشید. همان طور که در ابتدا اشاره شد، قطعه بهتر از بین پردازنده‌های معرفی شده، Ryzen 3 3300X است اما اگر در بازار، این قطعه را پیدا نکردید (احتمالا پیدا نمی‌شود)، Ryzen 3 3100 نیز می‌تواند کار شما را راه بیندازد و قطعه‌ای ارزان‌ قیمت‌تر و کارآمد را در اختیار شما قرار دهد.

نقاط قوت: 

  • ارزش فوق‌العاده کالا با درنظر گرفتن بها و عملکرد
  • PCIe Gen 4 و معماری Zen 2
قطعۀ جایگزین: Core i3 10100 Comet Lake
پردازنده Core i3 10100
پردازنده Core i3 10100

تعداد هسته: 4 | تعداد رشته: 8 | فرکانس پایه: 3.6 گیگاهرتز | فرکانس بوست: 4.3 گیگاهرتز | کش ال3: 16 مگابایت | TDP (توان طراحی گرمایی): 65 وات | خطوط PCIe 4.0: بیست و چهار

قطعۀ جایگزین ما برای بخش پردازندۀ مرکزی، Core i3 10100 است  که برخلاف مدل‌های معرفی شده AMD، مشکلی از بابت کمبود موجودی در بازار (ایران) ندارد. برای استفاده از این پردازنده، یک مادربرد مخصوص و بودجه‌ای را در بخش پیشنهاد مادربرد ذکر کرده‌ایم که می‌توانید به آن سر بزنید. فرکانس‌ بوست بالای Core i3 10100 نسبت به Ryzen 3 3100، شاید تنها مزیت این مدل نسبت به پردازنده AMD باشد اما به صورت کلی، Core i3 10100 با قیمت کمی پایین‌تر (در بازار ایران)، امکانات خوب و عملکردی قابل قبول را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پردازندۀ گرافیکی (GPU)

قطعۀ پیشنهادی: GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X
کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X 
کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X

تعداد هسته: 1,408 | فرکانس پایه: 1,530 مگاهرتز | فرکانس بوست: 1830 مگاهرتز | گیگافلاپس: 5,027 | حافظه: 6 گیگابایت GDDR6 | کلاک حافظه: 14 گیگابیت بر ثانیه | پهنای باند حافظه: 336 گیگابایت بر ثانیه

با این که شرکت انویدیا (Nvidia) با کارت‌های گرافیک سری جدید خود، یعنی سری RTX 20 و RTX 30 ستایش می‌شود و به نمایش گذاشتن فناوری Ray Tracing به صورت Real Time، کاری است که فعلا به درستی از پس از این مدل‌ها برمی‌آید، اما فراموش نکنید که در همان نسل RTX 20، کارت‌های گرافیکی در دسترس قرار گرفتند که با معماری مدرن و عدم پشتیبانی از فناوری‌های مخصوص انویدیا، قیمت بسیار مناسب و عملکردی کاملا قابل قبول دارند. یکی از این کارت‌ها، GTX 1660 Super محسوب می‌شود که ما در سیستم پیشنهادی خود، بدون شک مدل GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کارت گرافیک GTX 1660 Super در مقایسه با GTX 1660 Ti، فاصله‌ای بسیار ناچیز دارد و در حالی که حافظۀ هر دو آن‌ها 6 گیگابایت است، اما میزان فرکانس مدل Ti نسبت به GTX 1660 Super، کمی بالاتر است. با این حال، قیمت کمتر کارت گرافیک GTX 1660 Super در کنار فرکانس مموری بالاتر،‌ این کارت را به یک گزینۀ بی نظیر برای یک سیستم بودجه‌ای تبدیل می‌کند. کارت گرافیک GTX 1660 Super با این که معماری و ساختار Turing دارد، اما تقریبا از هیچکدام از قابلیت‌های جدید و خاص شرکت انویدیا (ری تریسینگ و DLSS)، پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، این کارت به قدرت و توان اضافه‌ای برای دست یافتن به این قابلیت‌ها نیز نیازی ندارد و کار شما را برای انتخاب منبع تغذیه، راحت‌تر می‌سازد.

نسخه‌های مختلفی از کارت گرافیک GTX 1660 Super در بازار ایران وجود دارد که بدون شک به دلیل محبوبیت آن است. با این حال، ما در سیستم پیشنهادی بودجه‌ای و به اقتصادی خود، مدل GeForce GTX 1660 SUPER GAMING X را پیشنهاد می‌دهیم. این کارت گرافیک در اجرای بازی‌های روز با رزولوشن 1080p و نرخ فریم قابل قبول، هیچ مشکلی ندارد.

نقاط قوت:

  • عملکرد بسیار خوب در رزولوشن 1080p
  • عملکردی مشابه و یکسان با GTX 1660 Ti و قیمت کمتر

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از ویژگی‌های نسل جدید انویدیا

مادربرد (Motherboard)

قطعۀ پیشنهادی: PRIME B550M-K
مادربرد PRIME B550M-K
مادربرد PRIME B550M-K

چیپست: B550 | سوکت پردازنده: AM4 | اسلات حافظه: 4 عدد | حداکثر فرکانس حافظه: 4600 مگاهرتز در حالت اورکلاک ، 3200 مگاهرتز در حالت پایه | نسل PCI Express X16: نسل چهارم | اسلات PCIe X1: دو عدد | اسلات M.2: دو عدد | پورت SATA III: چهار عدد | درگاه USB 3.1: دو عدد | توضیحات شبکه: Realtek RTL8111H 1Gb

مادربردهای سطح بالا و گران قیمت، معمولا به شما اجازه می‌دهند تا قطعات پردازشی خود را اورکلاک کرده و به سطح عملکرد چشمگیری برسانید، کارت‌‌های گسترش دهنده بسیاری متصل کنید و شبکه و وسایل جانبی مختلفی را روی آن‌ها به کار بگیرید. با این حال، اگر بودجۀ محدودی دردسترس دارید، تمام این موارد به گزینه‌ها و امکاناتی غیر ضروری تبدیل می‌شوند. در این حالت، شما فقط به یک قطعۀ مدرن نیاز دارید که CPU، کارت گرافیک و SSD خود را به آن متصل نمایید و هدف ما نیز در این بخش، دقیقاً چنین چیزی است.

طبق بررسی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که چیپست B550 بهترین مدل برای سیستم بودجه‌ای و اقتصادی ما محسوب می‌شود. این چیپست با وجود اقتصادی بودن، مدرن است و می‌تواند آینده را نیز تضمین نماید. چیپست B550 در واقع یک نسخه ضعیف‌ شده از X570 است که خطوط PCIe کمتری دارد اما به صورت کلی، آن چنان که فکر می‌‌کنید روی عملکرد این مایکرو ATX، تاثیر نمی‌گذارد. با وجود فضا و هدرومی که مادربرد PRIME B550M-K به شما می‌دهد، امکان اورکلاک پردازنده خود را تا حدودی دارید. البته معماری‌های Zen 2 معمولا با اورکلاک، نتایج هیجان انگیزی را به همراه ندارند، بنابراین در هر صورت، قابلیت و عملکرد خاصی را از دست نمی‌دهید.

نکته مهم درباره اورکلاک کردن پردازنده مرکزی یا هر قطعۀ دیگر، نگرانی‌هایی است که درباره این کار وجود دارد. بسیاری از مردم و حتی متخصصان، مخالف اورکلاک کردن قطعات هستند و می‌گویند که اورکلاک، به صورت کلی عمر قطعه را کاهش می‌دهد. با این که منطقِ پایین آمدن عمر قطعه با اورکلاک (مثلا از 8 به 6 سال) درست است، اما توجه داشته باشید که یک گیمر یا یک متقاضی، هیچگاه از یک سیستم یا قطعۀ خاص، سال‌های بسیاری استفاده نمی‌کند و عملاً طول عمر قطعه، آنچنان اهمیتی ندارد. حتی پس از گذشت یک سال از زمان کنونی، قطعه‌های بالا رده، میان رده و بودجه‌ای نسل جدید به بازار عرضه می‌شوند و پیشنهاد‌ها به کلی تغییر می‌کند.

نقاط قوت: 

  • عملکرد نسبتاً خوب به شکل کلی
  • قیمت مناسب
  • دارای قابلیت‌های مهم که مورد نیاز است
قطعۀ جایگزین: PRIME Z490-P
مادربرد PRIME Z490-P
مادربرد PRIME Z490-P

چیپست:Z490 | سوکت پردازنده: LGA1200 | اسلات حافظه: 4 عدد | حداکثر فرکانس حافظه: درحالت اورکلاک: 4800 مگاهرتز – در حالت عادی: 2666 مگاهرتز | نسل PCI Express X16: نسل سوم | اسلات PCIe X1: چهار عدد | اسلات M.2: دو عدد | پورت SATA III: چهار عدد | درگاه USB 3.1: شش عدد | توضیحات شبکه: Realtek RTL8111H

این مادربرد با وجود قیمت بالاتر خود نسبت به مادربرد پیشنهادی، یک گزینه (تقریباً) اقتصادی  و کاملا آینده نگرانه برای کسانی محسوب می‌شود که قصد دارند سیستم خود را بر مبنای پردازنده‌های مرکزی اینتل بسازند و برای سازگاری سوکت و موارد دیگر، از چیپست‌های خاصی استفاده می‌کنند.

رم (RAM)

قطعۀ پیشنهادی: Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200
رم Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200 
رم Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200

ظرفیت: 2x8GB | سرعت: 3200 مگاهرتز | زمان بندی‌ها: 16-18-18-36 | ولتاژ: 1.35 ولت

از آن جایی که قطعه RAM همیشه در بین قطعات پردازشی، ارزان‌ قیمت‌تر است، گیمرها معمولا با صرف کمی پول بیشتر برای سیستم و بیلد خود، به سراغ RAMهای قابل و آینده‌ نگرانه‌ای می‌روند. این دقیقا کاری است که ما قصد داریم با سیستم بودجه‌ای و اقتصادی خود انجام دهیم. کیت Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200 با قیمت به صرفه‌ای که دارد، نه تنها حافظۀ کافی و بسیار خوبی به ما ارائه می‌دهد، بلکه فرکانس و سرعتی بالا را برایمان به ارمغان می‌آورد. البته این RAM، قطعاً بیشترین سرعت ممکن را ندارد و خبری از نورپردازی RGB نیز در آن‌ نیست اما زمانی که صحبت از انجام کار به نحو احسن می‌شود، Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200 تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند.

البته زمانی که می‌خواهیم RAM سیستم و بیلد خود را انتخاب کنیم، همیشه مدل‌ها و نسخه‌های مختلفی برای گزینش وجود دارند. اگر بودجه به شدت محدودی دارید، می‌توانید از کیت‌های رم با فرکانس پایین‌تر (مثل 2666 مگاهرتز) استفاده نمایید یا حتی حافظه را از 16، به 8 گیگابایت کاهش دهید. با این حال، ما پیشنهاد می‌کنیم که برای بحث RAM، به دلیل کم بودن تفاوت قیمتی بین مدل‌های مختلف، به سراغ کیت Corsair Vegeance LPX 16GB (2x 8GB) DDR4-3200 بروید. در انتها باید بگوییم که موارد و فاکتورهای مختلفی برای خرید RAM وجود دارد اما مهم‌ترین فاکتورها در زمینه گیمینگ، فرکانس و تایمینگ محسوب می‌شود.

نقاط قوت:

  • کاملا موثر و کارآمد برای بیشتر کارها
  • وجود فضای کافی برای اورکلاک
  • ارزش فوق‌العاده با توجه به قیمت

ذخیره سازی (Storage)

قطعۀ پیشنهادی: لکسار NM610 M.2 2280 NVMe 500GB
اس اس دی لکسار NM610 M.2 2280 NVMe 500GB
اس اس دی لکسار NM610 M.2 2280 NVMe 500GB

ظرفیت: 500 گیگابایت | رابط: M.2 PCIe | سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی: 2100 و 1600 مگابایت بر ثانیه

همه ما می‌دانیم که برای هر سیستم و رایانه‌ای، نیاز به حافظه‌ای برای  نصب سیستم عامل و ذخیره سازی اطلاعات دارد. حال، برای یک گیمر، این حافظۀ ذخیره ساز نه تنها باید ظرفیت کافی برای جای دادن بازی‌ها و نرم افزارهای مختلف در خود را داشته باشد، بلکه سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن، جواب‌ تقاضای گیمرها را بدهد. از آن جایی که درایوهای اس اس دی M.2 NVMe نسبت به سال‌های گذشته، بیشتر دردسترس هستند و‌ قیمت‌‌ کمتری نیز دارند، دارند، این موضوع سبب می‌شود تا برای بیلد اقتصادی خود نیز یک اس اس دی M.2 ارزان قیمت و راضی کننده، مانند اس اس دی لکسار NM610 M.2 2280 NVMe 500GB را پیشنهاد دهیم.

شما می‌توانید ظرفیت مورد نظر برای اس اس دی خود را طبق بودجه‌ای که دارید، انتخاب نمایید اما پیشنهاد ما، ظرفیت 500 گیگابایتی، تنها برای نصب سیستم عامل و بازی‌های ویدیویی است. البته در نظر داشته باشید که باز هم در صورت محدود بودن بودجه، همچنان می‌توانید از یک اس اس دی نسل قدیم یا SATA استفاده کنید که سرعت خواندن و نوشتن خوبی را برای شما به همراه می‌آورد. به صورت کلی استفاده از درایو M.2 آینده نگرانه‌تر از درایوهای SATA است اما محدود بودن بودجه، می‌تواند شما را به خرید یک اس اس دی با کیفیت نسل قدیم، مجبور کند. همچنین اگر برای بهره گرفتن از امکانات و قابلیت‌های نسل چهارم PCIe، قصد خرید یک اس اس دی قابل‌تر و طبیعتاً، گران قیمت‌تر را دارید، بهترین پیشنهاد ما برای شما، اس اس دی سامسونگ 970Evo Plus 500GB است که سرعت بالا و امکانات مدرنی را برای کاربر به همراه می‌آورد.

علاوه بر این، شما همیشه می‌توانید برای تجربه بازی‌های قدیمی‌تر یا ذخیرۀ اطلاعات و فایل‌های خود، به سراغ نسل قدیم ذخیره سازها، یعنی HDD یا هارد دیسک بروید.

منبع تغذیه (Power Supply)

قطعۀ پیشنهادی: SilverStone ST50F-ES230

منبع تغذیه SilverStone ST50F-ES230
منبع تغذیه SilverStone ST50F-ES230

توان خروجی: 500 وات | اتصال 24 پین | اتصال 4+4 پین ATX/E-ATX | اتصال 6 پین PCIe | اتصال 15 پین SATA | اتصال 4 پین MOLEX | اتصال 4 پین FDD

خرید منبع تغذیه برای یک سیستم گیمینگ، همیشه مهم و دقت در خرید آن، ضروری است. با این که می‌توان برای خرید منبع تغذیه، به سراغ مدل‌های گیمینگ و جواب پس داده‌ای برویم، اما توجه کنید که پاورهای غیر گیمینگ خوبی نیز در بازار وجود دارند که حداقل برای یک سیستم و رایانه گیمینگ بودجه‌ای، کافی و قابل قبول هستند. پیشنهاد ما در این بخش،‌ منبع تغذیه 500 واتی سیلور استون، یعنی SilverStone ST50F-ES230 است. این منبع تغذیه با یک هدف مشخص ساخته شده و آن هدف چیزی جز بهترین عملکرد ممکن، با هزینه و خرج کم و معقول نیست.

این منبع تغذیه، حتی فضای مانور خوبی برای اورکلاک جزئی قطعات پردازشی را نیز برای شما به همراه می‌آورد. با این حال، اگر برای خرید پاور،‌ سخت گیر هستید و به چیزی به غیر از مدل‌های گیمینگ راضی نمی‌شوید،‌ می‌توان به سراغ مدل‌های گران قیمت‌تر و با توان بیشتر نیز رفت.

کیس (Case)

قطعۀ پیشنهادی: Green Z2+ HERO
کیس Green Z2+ HERO
کیس Green Z2+ HERO

کلاس: Mid Tower | پورت‌های 2 x USB3.0 , 2 x USB2.0 , HD Audio , Dual Fan Speed Controller | فن خنک کننده: 5 عدد | حداکثر طول کارت گرافیک: 390 میلی متر | وزن: 6.3 کیلیوگرم

خرید کیس گیمینگ، شاید بیشتر سلیقه‌ای باشد و نمی‌توان کیس خاصی را به عنوان بهترین پیشنهاد ممکن، معرفی کرد. اگر بودجه بسیار محدودی دارید و طراحی زیبای یک کیس برایتان اهمیت خاصی ندارد، حتی می‌توانید از کیس‌های جدید شرکت تسکو (TSCO) استفاده نمایید که بسیار ارزان قیمت هستند. با این حال، اگر قصد دارید فضا را برای نورپردازی RGB یا یک طراحی زیباتر و شکیل‌تر باز بگذارید، انتخاب و پیشنهاد اصلی ما، کیس Green Z2+ HERO است.

این کیس گیمینگ از شرکت گرین، نه تنها قیمت خوب و به صرفه‌ای دارد و خود را در دسته کیس‌های بودجه‌ای قرار می‌دهد، بلکه با طراحی نسبتاً زیبا و البته فن‌های متعددی که دارد، به صورت کامل پاسخ انتظارات شما را می‌دهد. دو فن در قسمت جلویی، دو فن در قسمت بالا و یک فن در قسمت پشتی این کیس در نظر گرفته شده که به خوبی از پس کار خنک کنندگی و تهویۀ هوای داخل کیس برمی‌آید. اگر انتظارات را از کیس یک سیستم گیمینگ اقتصادی و بودجه ای پایین بیاورید، Green Z2+ HERO از هر نظر، لبخند رضایت را روی لب‌های شما می‌آورد!

بودجه‌ای، اما مدرن و آینده نگرانه!

شاید با جمع قیمت قطعه‌هایی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، به عددی برسیم که حداقل به تومان و ریال، یک سیستم اقتصادی و بودجه‌ای به نظر نرسد اما توجه داشته باشید که تمام قطعه‌ها و اجزای موجود در این بیلد، به معنی واقعی کلمه، آینده نگرانه و کارآمد درنظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، مادربردی که در این مطلب پیشنهاد داده‌ایم، دارای قابلیت‌هایی است که حتی می‌تواند از نسل جدید پردازنده‌های Ryzen (با معماری Zen 3) پشتیبانی کند.

واقعیت این جا است که هر فرد نسبت به بودجه خود، قطعات سخت افزاری بیلد و سیستم گیمینگ خود را انتخاب می‌کند اما سیستم گیمینگ اقتصادی ما، یک سیستم مدرن و کارآمد است که زیر فشار سنگین‌ترین و پرتقاضاترین بازی‌های روز هم کمر خم نمی‌کند! در ابتدای مطلب اشاره کردیم که این سیستم می‌تواند تمام بازی‌های روز را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 بر ثانیه به اجرا درآورد؛ با این حال، در صورت داشتن نمایشگرهایی با رزولوشن یا نرخ بروزرسانی بالا، می‌توانید کیفیت (4K) یا سرعت (Refresh Rate) بیشتری را درون بازی‌های مورد علاقه خود تجربه کنید و حداقل برای دو یا سه سال، مشکلی برای تعویض و ارتقای قطعات خود نداشته باشید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا